About Us

A Family-Owned-&-Operated Company

MANTZ airmotions is passionate about developing products to sweeten the fragrance of everyday life.
Our vision is to enable as many people as possible to enjoy a pleasant atmosphere of wellbeing through fragrances – luxury for the masses!
This is what we mean at MANTZ with “airmotions”.

As a family-owned-&-operated company with a history stretching back more than 65 years, from our headquarters in Solingen, Germany we direct our production locations in Solingen and Poland. From there we supply Europe’s most well-known trading companies, supermarkets, retail drug chains and discount grocery chains with private label products. Our loyal clientele of many years also includes brand name manufacturers such as Melitta and Vorwerk.

Reliability and speed combined with the very best value for money have made us one of the leading manufacturers on the room air freshener market in Europe.

A Family-Owned-&-Operated Company

MANTZ airmotions is passionate about developing products to sweeten the fragrance of everyday life.
Our vision is to enable as many people as possible to enjoy a pleasant atmosphere of wellbeing through fragrances – luxury for the masses!
This is what we mean at MANTZ with “airmotions”.

As a family-owned-&-operated company with a history stretching back more than 65 years, from our headquarters in Solingen, Germany we direct our production locations in Solingen and Poland. From there we supply Europe’s most well-known trading companies, supermarkets, retail drug chains and discount grocery chains with private label products. Our loyal clientele of many years also includes brand name manufacturers such as Melitta and Vorwerk.

Reliability and speed combined with the very best value for money have made us one of the leading manufacturers on the room air freshener market in Europe.

Sustainability

Room Fragrances for Wellbeing
and Feeling Good

MANTZ airmotions is passionate about developing products to sweeten the fragrance of everyday life.


But as a consumer goods manufacturer, we are also fully aware of our responsibility to control and limit any negative influence on the environment from our products. As an ISO 14001-certified company, for many years we have implemented an Environment Management System that supports us as a manufacturing operation in minimising negative effects on the environment.


Crucial factors that allow us to achieve this are the continuous advanced development of our products, the minimisation of CO2 emissions at MANTZ airmotions and our efforts to work with certified suppliers.


All of this is focused on ensuring that people at home not only enjoy a sense of wellbeing with our products, but that they also feel good.



Here are more examples of environmental measures at MANTZ airmotions:
• Thermal insulation of our buildings
• We use green electricity
• Our vehicle fleet uses hybrid vehicles
• Renaturing of industrial sites
• We use solar energy


Mit der Entwicklung und dem Vertrieb unserer Produkte hat das Unternehmen MANTZ eine unternehmerische Gesellschaftsverantwortung hinsichtlich der eigentlichen Geschäftstätigkeit über ökologisch relevante Aspekte, bis hin zu den Beziehungen zu Mitarbeitern und der Kommunikation mit allen externen Partnern, mit denen das Unternehmen in Berührung kommt.

Um dieser sozialen Verantwortung gerecht zu werden, haben wir Leitlinien für unser Handeln definiert.

1. Innerer Verantwortungsbereich
Wir produzieren und vertreiben Produkte, die wir verstehen und die zu uns passen. Die Verknüpfung von Umweltschutz, Qualität und Arbeitssicherheit betrachten wir als eine selbstverständliche Verantwortung. Denn verantwortliches Handeln heißt für uns, nur solche Produkte anzubieten, die qualitativ hochwertig und sicher für Mensch und Umwelt hergestellt, transportiert, verwendet und entsorgt werden können.

Unter Berücksichtigung von betriebswirtschaftlichen Möglichkeiten und Notwendigkeiten optimieren wir unsere Fertigungsprozesse im Hinblick auf geringstmögliche Emissionen, niedrigen Energieverbrauch und Ressourcenverbrauch.

Wir sind ein selbständiges, unabhängiges Unternehmen und wollen dies bleiben. Wir arbeiten gewinnorientiert unter strikter Beachtung der europäischen und nationalen Gesetze, in denen wir unsere Produkte produzieren und vertreiben.

2. Mittlerer Verantwortungsbereich
Auf der Grundlage von Risikobewertungen stellen wir Mittel angemessen bereit, um unserer sozialen Verantwortung gerecht zu werden. Die Vorbeugung und Verhinderung von Personen-, Sachkapital- und Umweltschäden sowie die Gewährleistung der Sicherheit Dritter, die Verhütung von Unfällen, Berufskrankheit und arbeitsbedingten Gesundheitsgefahren haben für unser Unternehmen höchste Priorität.

Wir achten und respektieren die Persönlichkeit unserer Mitarbeiter, delegieren Verantwortung und fördern selbständiges, verantwortungsvolles Handeln. Durch eine konsequente Personalentwicklung wollen wir ein Umfeld schaffen, in dem Ideen und Fortschritt – genauso wie die Kreativität unserer Mitarbeiter – gefördert werden und letztlich Begeisterung für unsere Marke „MANTZ airmotions“ und unsere Produkte schaffen.

Das gleiche Ziel verfolgen wir bei unseren externen Partnern, die wir ausnahmslos als gleichberechtigte Geschäftspartner betrachten. Wir streben eine ehrliche, faire und partnerschaftliche Zusammenarbeit an. Einen besonderen Wert legen wir dabei auf ein Höchstmaß an Kundenorientierung und individueller Dienstleistung, um eine langfristige Kundenbindung und Kundenzufriedenheit zu erreichen.

3. Äußerer Verantwortungsbereich
Unter Berücksichtigung der betrieblichen Möglichkeiten sehen wir es als unsere Verpflichtung an, soziale Einrichtungen finanziell zu unterstützen.
Unser Verhalten gegenüber unseren Mitarbeitern und allen externen Partnern sowie den Anwendern unserer Produkte ist uns wichtig. Deshalb ist in den Strategien der einzelnen Abteilungen unser Verhalten gegenüber diesen Gruppen definiert.

Die wichtigste Grundlage ist dabei ein faires und partnerschaftliches Verhalten gegenüber allen Partnern. Unsere Mitarbeiter und Lieferanten wollen wir vor allem hinsichtlich Qualität, Zuverlässigkeit und Preis-Leistungsorientierung fördern, um Begeisterung für unsere Produkte zu schaffen. Begeisterung für uns als Marke „MANTZ airmotions“ sowie für unsere Produkte zu schaffen ist auch das primäre Ziel gegenüber unseren Kunden. Dies wollen wir durch ein Höchstmaß an Kundenorientierung verwirklichen. Durch innovative und attraktive Ideen, durch Kompetenz und Schnelligkeit mit einem Höchstmaß an Qualität und Zuverlässigkeit wollen wir unsere Kunden und die Anwender unserer Produkte begeistern.

Darüber hinaus haben wir auch unsere Verantwortung gegenüber der Gesellschaft (CSR) schriftlich festgehalten und nach außen kommuniziert. Unser Ziel ist es, diese definierten Verhaltensweisen gegenüber Mitarbeitern, externen Partnern und der Gesellschaft konsequent umzusetzen und zu leben.

In der Außenansicht unseres Unternehmens müssen die definierten Verhaltensregeln und das Gelebte glaubwürdig zueinander stehen. Nur wenn das der Fall ist, haben wir die von uns definierten Markenwerte und Attribute der Marke „MANTZ airmotions“ bewusst gelebt und umgesetzt. Nur dann werden wir bei unseren Mitarbeitern, externen Partnern und den Anwendern unserer Produkte Begeisterung für die Marke „MANTZ airmotions“ und unsere Produkte schaffen, um damit unsere Marke nachhaltig im Markt weiter zu entwickeln und zu etablieren.
MANTZ airmotions has been awarded the Silver Medal by EcoVadis in recognition of our successful achievements in sustainability, placing us among the Top 15% of companies that were assessed (more than 130.000).

The interconnection of economic, ecological, social and ethical performance, or in short, sustainability, represents an essential factor today for companies in preparing for the future.

We joined the EcoVadis sustainability platform in order to further intensify our continuous commitment to conscientious action. EcoVadis, known worldwide for trustworthy sustainability assessments, promotes transparency and ethical business practices and issues comprehensive Corporate Social Responsibility ratings for companies.

As an SME, we face special challenges in reaching Europe’s ambitious environmental and social targets. Our committed employees, constantly working together vigilantly on optimising our processes and products, are key to our success.

But this award is also the result of the strategic measures we pursue, not least within the framework of a comprehensive environmental management system for DIN EN ISO 14001:2015 certification.

Additionally, we work closely with our suppliers and partners to ensure that they share and implement our high standards as well. These cooperations have helped us to anchor sustainability in every aspect of our business activities while simultaneously maintaining the high bar we set for the quality and design of our products.

Receiving the Silver Medal in appreciation of our contribution up to now motivates us to continue our efforts and improvement measures to attain even more possibilities for reducing our footprint on the environment.

Certifications

Highest Quality Standards

The quality and constant improvement of our products and processes is a top priority for us. We undergo regular certification procedures in accordance with international norm requirements

Certifications

Highest Quality Standards

The quality and constant improvement of our products and processes is a top priority for us. We undergo regular certification procedures in accordance with international norm requirements

DIN EN ISO 9001:2015

DIN EN ISO 9001:2015

This model describes the company’s overall quality management system based on eight principles:

• Customer orientation
• Management responsibility
• The inclusion of all involved persons
• A process-oriented approach
• A system-oriented management approach
• Continuous improvement
• Fact-based decision making
• Mutually beneficial supplier relations
Download

DIN EN ISO 14001:2015

DIN EN ISO 14001:2015

Establishes globally recognised requirements for an environment management system. In the interest of attaining the defined targets for an organisation’s environmental performance, the focus is on a process of continuous improvement: planning, execution, evaluation, optimisation.
Download

IFS HPC 3

IFS HPC 3

International Featured Standards for Household and Personal Care

This standard assesses internal company processes that ensure product safety and quality throughout the entire supply chain. The areas of management responsibility, product specifications, traceability, crisis management and corrective measures are comprehensively regulated, presented in an understandable way and reliably executed.
Download

A.I.S.E. Charter

The A.I.S.E. Charter for Sustainable Cleaning

International Association for Soaps, Detergents and Maintenance Products

With our participation in the A.I.S.E. Charter, we declare our commitment to sustainable conduct based on the balance between ecological, economic and social aspects such as consumer safety, environmental protection and innovation.
Download

BSCI

BSCI

Business Social Compliance

We are members of the Business Social Compliance Initiative (BSCI) developed under the framework of Europe’s Foreign Trade Association (FTA). The “Code of Conduct” defines social rules oriented on the labour norms of the International Labour Organisation (ILO), the declarations of the United Nations on human and children’s rights, and the OECD Guidelines. The universally recognised SA 8000 social standard is acknowledged as “best practice”. Our suppliers are obligated by this to comply with specific conduct requirements, production procedures or regulations for the protection of employees.

DIN EN ISO 14001:2015

DIN EN ISO 14001:2015

Establishes globally recognised requirements for an environment management system. In the interest of attaining the defined targets for an organisation’s environmental performance, the focus is on a process of continuous improvement: planning, execution, evaluation, optimisation.
Download

DIN EN ISO 9001:2015

DIN EN ISO 9001:2015

This model describes the company’s overall quality management system based on eight principles:

• Customer orientation
• Management responsibility
• The inclusion of all involved persons
• A process-oriented approach
• A system-oriented management approach
• Continuous improvement
• Fact-based decision making
• Mutually beneficial supplier relations

Download

IFS HPC 3

IFS HPC 3

International Featured Standards for Household and Personal Care

This standard assesses internal company processes that ensure product safety and quality throughout the entire supply chain. The areas of management responsibility, product specifications, traceability, crisis management and corrective measures are comprehensively regulated, presented in an understandable way and reliably executed.
Download

A.I.S.E. Charter

A.I.S.E. Charter, Nachhaltiges Waschen und Reinigen

International Association for Soaps, Detergents and Maintenance Products

With our participation in the A.I.S.E. Charter, we declare our commitment to sustainable conduct based on the balance between ecological, economic and social aspects such as consumer safety, environmental protection and innovation.
Download

BSCI

BSCI

Business Social Compliance

We are members of the Business Social Compliance Initiative (BSCI) developed under the framework of Europe’s Foreign Trade Association (FTA). The “Code of Conduct” defines social rules oriented on the labour norms of the International Labour Organisation (ILO), the declarations of the United Nations on human and children’s rights, and the OECD Guidelines. The universally recognised SA 8000 social standard is acknowledged as “best practice”. Our suppliers are obligated by this to comply with specific conduct requirements, production procedures or regulations for the protection of employees.